Фізкультхвилинки

Раз, два, три, стаєм на п’ятку,

Ще – на пальці, ну ось так .

Задоволений Богдан

Не зупиниться ні як

Простягнемо руки просто –

Будуть ножиці, тепер.

Раз, два, три, настрегли - й досить,

Потім стрегти знов почнем

 

Сильний вітер до землі

Гне дерева молоді,

А вони ростуть, міцніють,

Вгору тягнуться, радіють.

Віє вітер нам в лице,

Заховалось деревце

Вітерець все  тихіш – тихіш,

Деревце все вище, вище.

 

Учитель загадує загадки, дитина мімікою та жестами показує відгадки

 

В синім небі путь моя,

Швидче всіх літаю я

Маю крила , хоч не птах,

Люди звуть мене… ( літак )

 

Дивний Крихітний автобус

По піску кудись поліз.

Та він ходить так повільно

Через те що без коліс… ( черепаха )

 

У мене ніжка одна – голови не маю

І хоч я без голови – шапочку вдягаю… ( гриб )

 

Наші руки: раз, два, три!

Наші ноги раз, два, три!

На носок і на п’ятку

Руку вправо, руку вліво –

Ми працюєм до схочу,

 

Слухавши  я  перестав,

І тепер слухняним став

Буду я відпочивати,

Буду вправу починати

Руки – вгору , руки – вниз

Ще легенько прогнусь.

Покручусь, повернусь

На хвилину зупинюсь.

 

Вправа для пальців

 

Цей палець великий

Буде діжку місити,

Цей ( вказівний )

Буде воду носити,

Цей (середній)

Буде дрова рубати

Цей (безіменний)

Буде піч топити,

А цей (мізинець)

Буде випікати

Тільки хліба напекли –

Веселитись ночами

Це робила ненечка -

Витинали гопака 

                                                                                                                                  11)   Мої пальці великі

Подивіться – ось які …(показує пальці)

А тепер із пальців

Вміло зроблю зайців (пальці з кулак

виставши вказівний і середній)

Заєць вухами тріпоче ,

Бо повчитись  з нами хоче

Заєць по лісі стрибає (стрибають)

Дітей своїх шукає (повернувшись одне до одного)

- Ой! Заєць злякався і втік (заплющує очі)

 

Гра. Який ,яка!

Дитина розказує ,яка мама , сестра , брат

Робота з текстом

Робимо з трафаретами « Дубове листя»

Робота з ілюстраціями

(Зображення чотирьох пір року…

  Вправа «звуки осені»

- Звук дощу-кап-кап

-Звук вітру –у-у-у

Звуки журавлів які відлітають у вирій ,-

Курли-курли

-Звуки листя, що шелестить, - шух-щух-шух

      Назвати  та показати рухи осені

(рух листя, що опадає;

Рух хмарини яка пливе небосхилами

Коли дме сильний вітер

Тихий вітер)

     Гра «Осінні слова»

Листя-мови, оранжеве різнокольорове, красиве осіннє дубове

Які мов слова можна утворити за допомогою

Слова жовтий?

  

                                        жовток

                                        жовтень

  Жовтий                         жовтенький

                                         жовтіє

                                        

 

      Доповнити речення

Улітку листя на деревах зелене, а восени…

Трава влітку зелена, а восени…

Фізкультхвилинка

 

Вправа «Падає, падає, падає листя»

Учень бере листка і кладе його,використовуючи

Прийменники на, під, в, зі,

 

Вправа «Два-один»

Учень говорить останнє слово

Жовте листя кружляє                                   сніг падає (снігопад)

                                                                        Зірки падають (зорепад)

Біля їх моїх… (лягає)

- Що робить листя? (Падає)

-А ще можна сказати по-іншому листя падає? (листопад)

 

7. «Розкажи про себе Віні-Пуху»

    «Вгадай про кого»

    «Мій настрій»

Дитина дивиться в дзеркальце. Вихователь виставляє малюнки з обличчями, що передають різний настрій

- Посміхніться своєму відображенню. (веселий)

- Який у вас вираз обличчя? (сумний)

- Які ви буваєте коли вам сумно…

-А якщо на щось розгнівались?

Як сказали навпаки: злий –… (добрий)

                  Робота над віршем

                Робота з скоромовкою

- Які звуки ви почули?

«Робота з картиною»

Вправа на дихання

Прогулянка в лісі .Мороз. Аби зігрітися потрібно плескати себе долонями

По плечах, промовляючи «у-х-х!»

-А ще можна наламати дров, запалити піч стане тепло і ми зігріємось

- Для цього піднімаємо руки, долоні разом

Ноги ставимо ширше за плечі робимо нахили імітуючи удар сокири промовляємо «бахх!»

     Вправа «утвори слово»

Пропонується дібрати спільнокореневі слова до слова родина (рід, родинний, родичі, народиться)

 

4.     Руки в сторону, в кулак

Розминай ось так , ось так

Руки в гору піднімаєм вище ,вище,вище

Піднімаєм руки вище

 

5. Потрібно уважно слухати і плескати в долоні,нам сказане є правильне:

Я стрибаю

Я біжу

Вона слухає

Тебе перебиває

Ти летиш

Ні, ти сидиш

Я стрибаю

Ще співаю

Він сидить

Вона іде

Плаче голосно гуде.

 

6. Встало в ранці ясне сонце,

Зазирнуло у вікно

Ми до нього потягнемся,

За проміння узялися

Будем дружно руки піднімати

Таким чином сонце звеселяти

Раз,два,три,чотири,п’ять.

 

7. Дитина імітує рухи відповідно до слів :

Гуси (взялися) до роботи,

Одягаєм кірзові чоботи,

І ідуть рядочком до корита,

Там уже вода налита.

Вони плавають, пірнають

Задоволення не мають

Гуси дуже є сердиті,

Мало  бо води в кориті

Показами за допомогою рук,

-         Як іде дощ(показування пальцем по столу);

-         Як шумить листя(натирання долонь);

-         Як ідемо через калюжу(повільні плесками долонями );

-         Як біжимо через калюжу(швидкі плескання)

 

Гра «четвертий  зайвий»

Гра « Який, яка, яке!»

Учитель  називає  слова  і  пропонує  дитині  змінивши  їх за  зразком:

день  восени -  осінній  день.

Мовний  матеріал:

сонце восени – осіннє  сонце;

одяг, який  носить  восени – осінній  одяг ;

день,  коли  дме  вітер , - вітряний  день.

-         Ще дарує  нам  осінь?

-         Що  можна  приготувати  з  цих  зорів  природи?

 

Ігри та вправи на вдосконалення сприйняття часу

Розклади по порядку

Покласти таблички з відповідними словами й попросити учня розташувати їх у порядку зростання часу

Розв’яжи задачу

Літературний герой гостював у селі тиждень і п’ять днів. Скільки всього днів він був у селі?

Ігри та вправи на розвиток мислення та мовлення

Завдання-головоломки

1)    Із паличок збудуй хату

2)    Викресли зайву фігуру

3)    Мовчки розклади картинки на три купки: у першій мають бути автори літературних творів, у другій-літературні герої, у третій-автори й герої, які не вивчалися

4)    Назви одним словом

Лисиця,заєць,ведмідь,вовк -

Сир,ковбаса,хліб,масло –

Шапка,спідниця,майка –

Сосна,ялинка,верба,клен –

5. Зоологічне лото (гра на закріплення знань про тварин)

6. Покажи, що не підходить( в основі методика «Четвертий зайвий)

7. Яке слово не підходить

На таблицях написане слово. Прочитати слова і назвати те, яке не підходить і чому?

8. Хто що любить?

Набір карток із літературними героями. З іншого набору дібрати істоті те, що вона любить

9. Кому що треба

Попросити дитину дібрати до картинок із зображеннями знайомих ситуацій.

10. Яке слово не підходить.

На табличці написати слова. Прочитати їх і назвати те,яке не підходить і чому?

11. Вибери мене. Мій друг

Із ряду літературних героїв потрібно вибрати лише тих, кого учень захоче

12. Кому що треба

13. Літературний герой гостював у тебе у тебе тиждень і п’ять днів.  Скільки всього днів він був у селі?

14. Відгадай загадку і знайди картинку-відгадку

15. Придумай загадку

Показати учневі предмети: м’яч,жабу,книгу,олівець то  що, потім вилити характерні ознаки , придумані загадки

16. Скласти з літер слова

17. Доповнити слова

18. Встановити у слова пропущені літери

19. Назвати слово, яке починається з останньої літери .

Сова - альбом

Море – єнот

Гра в міста , комори

 20. Назвати протилежні слова

Тонкий -

Гострий -

Чистий -

Низький -

Здоровий -

21. Закінчи речення:

Влітку тепло,а взимку...

Птахи літають, а звірі…

Восени листя жовте, а влітку…

 22. Хто більше складе

Учневі дають наочні картинки, де потрібно розібрати риму до предметів:

ліс-ніс

окуляри-товари

хустка-пелюстка

23. Розкласти по порядку і скласти розповідь (3-4 картинки за сюжетними картинками)